Turiec trail, tentokrát už naozaj, dokonca v smere jízdy :)


O tejto plánovanej akcii som sa dozvedela, už minulý rok, keď ju boli behať Peťka / Troška Bežká / a Aďka - občanom známejšia pod menom Jogošíčka Andrejka. Tie ju do nebies ospevovali, chválili, velebili, čím si myslím nahovorili značný počet behuchtivých duší ísť to tam skúsiť.

Peťka ju dala aj popretekovo ešte v r. 2021, no a ja, zase aby som nebola horšia ako ona, pýtam GPS trasy a idem oprobovať tiež. To bolo ešte v onen minulý rok. Čo čert nechcel, alebo aj chcel, lebo mňa stále pokúša, som to ani neviem ako bežala opačným smerom. Áno, opačne. Dobre čítate......

Moje, ale asi ani vaše hodziny 😩nevedia identifikovať, čo je štart a čo je cieľ....a možnože aj vedia, len so mnou akosi moc nespolupracujú. Takže si to loňi bežím, bežím, bežím hore Gaderskou dlhou, dlhou, dlhou dolinou a akosi mi nejde do makovice, že už by aj dáke kopčeky mohli byť, no a stále nie sa! Okamih pravdy nastane pri smerovníku, na konci doliny.....idem naopak. Vracať sa ja isto nebudem, veď aj takto sa to var dá. Tak som si to vtedy dala naopak. S noblesou mne vlastnou, na pravú, nefalšovanú, neodfarbenú peroxidovú blondínu - keď už som mohla Živloplaz bežať dva x (slovom dva krát) naopak, toto je už pre mňa brnkačka. Opakovanie je matkou múdrosti, toho sa ja držím, tu to akosi pokulháva....a  veď keď nejde o život, nejde o nič, tak si poviem.

A že sa mi to zapáčilo, o tom niet pochýb, lebo som sa prihlásila tento rok. Aj keď až v posledný deň, ale je to tam. 👍


Potom zistím, že sobotu slúžim.....nebudem si šklbať vlasy, čo som si navarila, to si aj pekne krásne zjem. Dúfam, že služba bude pokojná a ľudia ma budú milovať a nepôjdu do špitáľa. Bolo to tak 50/50....👰
Pobalená už od piatka večera, do služby idem ako dostihový kôň.....pevne verím, že mi nič nechýba. Orgovia sa zastrájali, že bude dôsledná kontrola povinnej výbavy, tak napakujem všetko, čo je v popise.
Doladím detaily cesty s prezidentom Magura Run a snažím sa efektívne využiť čas ( áno, na operačnej sále- táto planéta a pacienti ma potrebujú...hehe)

Ráno rýchlo zbaliť veci, raňajky a vyrážame do Turca. Hošovci mi nachystali luxusné raňajky, neodmietam a žujem, energia sa mi ešte zíde.
Cestou nám Hošo ozrejmuje miestne pamiatky, sady, malebné dedinky....tento kraj, to musíš vidieť, doteraz bol u mňa Liptov najkrajší, ale tu, tu sa cítim ako v raji. Čo dom, to zámoček, minirozprávka.....až na tú haciendu, nehanbil by sa za ňu ani Džejár Ewing, spojenie asi 4 domov, obkolesených trápnym plotom, údajne si na to poctivo zarobil miestny politik, meno radšej nechcem vedieť.....👎👎
Rýchla registrácia a šup, šup do bežeckého kroja a na štart.
Ondrej dáva pokyny, potom rýchly príhovor starostu.....chcela by som byť starosta a takto otvárať preteky si hovorím. Všade navôkol veselé tváre, ruky na hodinkách, netrpezlivo čakajúc na povel  3,2,1....Štart

A my bežíme.....a ozaj opačne ako pred rokom. Tempo slušné, začína to peknou mierne naklonenou rovinkou. Ide sa mi fajne, kým mi dva razy nepostíska v hrudi....vyplaším sa ako srna a pre istotu zvoľním .....kluskaním sa dostaneme k prvému stúpaniu, to sa mi páči....palice nemám, tak len smelo tlačím do oblasti bedier a pučím to hore. Je to krásny úsek s ešte krajším zbehom. Joj ten sa mi páči, len treba preskakovať stromy, občas cesta riadne zarúbaná.....musím dávať bacha, nech ma nedrbne, aby som neskončila obitá ako hruška. Po tých pichaniciach Fraxiparinu, by som zrejme vyzerala zaujímavo modro👽👿

Ani sa nenazdám a som na mojej obľúbenej Kráľovej studni.... tu to mám veľmi rada, v lete, či zime je tu naozaj prekrásne. Našutrujem sa citrónov, koly, vody a pakujem ďalej.

Čaká nás stúpanie na Krížnu a potom už iba 3 vlnky a zbeh dolúúúúúúúúú



Z Ostredku už iba dole kopcom a to ja ľúbim, prefrčím okolo bežcov a valím si to strmhlav dole. Na Drobkove nás vítajú chalani a čapujú, ponúkajú sladké, banány, magnézko....každý chmatne čo potrebuje a driapeme náš milovaný asfalt 👺👹.....poviem si, je to z kopca, nemrnč a bež....chlapi hovoria, že taká hodina do cieľa, neverím im ani slovo, bo moje múdre hodiny píšu 13km ....a tak aj je....i keď, trošku, som si aj nádej robila, že sa môžu počtom km mýliť.....ale trt makový, 13 bolo celých trinásť!!

Našťastie dolina plná cyklistov, turistov, očumovačov, ale aj ovadov.....takže zbeh bol rýchly, plynulý, bez myšlienok na chôdzu, močenie a inie mne náležiace starosti......💩💩💩

V doline stretám kolegu, to ma mimoriadne poteší a machrujem pred ním ako rýchlo to dám....a aj sa fakt snažím...v cieli som za 5hodín a akiesi sekundy.....plán bol hodín 6, takže obrovská spokojnosť. Celkovo 5 žena, prvá šampiónka to dala za 4h 13min., obdivuhodný výkon. Teší ma aj to, že medzi ďalšími miestami veľké rozdiely neboli.....od druhého miesta ma delili 3 minúty, to je skvelé, nie?

V  cieli nás čakalo skvelé pivko, kofolka, šošovicová polievka, vegánske chlebíky- tak tie boli ozaj topka!!

Najedli sme sa, popili, pokecali s kamošmi, povzbudzovali dobiehajúcich bežcov a ďakovali, že sme zas raz mohli byť účasťou vydareného preteku. 

Ďakujem Patrik Lupták za podporu🙏

Slovakultratrail za možnosť reprezentácie🙏

Ondrejovi G.Veselovskému a spol. za kvalitne zvládnutú organizáciu preteku a vám všetkým za podporu🙏😊


A čo ma ešte čaká?? GGU - Tak na to sa teším prevelice, držte palúchy....to bude jíííízda :)))




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu