,,Chceš zažiť niečo naozaj neobyčajné? Prihlás sa na Pražskú 100, Olaf to zariadi! ,,


Pražská 100 už tento rok jedna bola, bolo to v náhradnom februárovom termíne. Bola som ju skúsiť a kadečo som o nej popočúvala. To, že je každý rok, Olaf vždy pripraví novú trasu a ty budeš mať nezabudnuteľný zážitok. To ma mimoriadne zaujalo. Do Prahy som pešo z kadejakých strán nikdy nešla, človek uvidí veľa nových miest....pôjdem to ja ešte raz, aspoň uvidím, či je to naozaj tak.



Oravcovci mi urobili rodinné zázemie, tak som nemusela guugliť kde svoje koštiale pred a po preteku zložím. Do Prahy som sa vybrala už stvrtok, nech nemám stresy z meškania vlaku. Nabalená ako tank, bežím na stanicu .....tajne som dúfala, že bude ako vždy meškať, beťár tento krát nemeškal a ja musím zrýchliť krok. Cestou zistím, že nemám  tielko, bundu...tak si poviem, čo nemám, nepotrebujem a basta fidli! Sadnem do vláčiku a šu-šu-šu...vyrážame  smer stovežatá.

V Prahe ma už čaká Maťko O., presunieme sa k nim domkov a víta nás gazdiná Vanduška, byt rozvoniava čerstvo navarenou skvelou večerou. Hneď mi cigáni zahrali v žalúdku, chuťové poháriky naštartovali svoju funkciu a sliny tiekli😋😋😋 Varí naozaj úžasne, aj som chcela napísať, že sa môže vydávať, ale ona už vydatá je 😂😂

Piatok venujem oddychu a naštudovaniu trasy. Pokúsim sa ju stiahnuť do hodín a mobilu, nech mám istotu, že sa tam nestratím. Hodiny mám luxusnie, novie, aj sa tvárime, že sa už kamarátime.....len či tomu bude tak aj po...

Štart je o 0.20 , tak trochu netradičný čas štartu, ale na Pražskej nič nevídané.....👀😜mne nočné štarty vyhovujú, ale tento čas sa mi nepozdáva, začalo husto snežiť, teploty klesajú....sľubujú bohaté zážitky 😆

Pobalím caky, paky, ešte sa snažím podvečer pospať, noc bude dlhá...a po chutnej a sýtej večeri sa spoločne s Maťom vyberieme na miesto štartu do Sázavy, cesta trvá cca 1a pol hodinky. Nádherne sneží, všetko navôkol je prekrásne vianočno biele. Poteším sa, beh v snehu mám rada....chcem nech mrzne, to sa bude fajne behať.....lenže, oteplilo sa 😖

Na štart sa postavilo skoro 200 ľudí, Olaf nám dá podrobný opis trasy a štartujeme. Ja sa rýchlo rozlúčim s Maťom O., dám mu jasné inštrukcie, on to musí vyhrať....verím mu. A tak aj je. To čo tento chalan predviedol je čosi neskutočné, preletel celou trasou za.....a teraz sa posaďte, čas:15:07:39.......ako by Norika povedala: Čo ti je..éééé??!!....trochu som popredbiehala udalosti, ale totok si to naozaj zaslúži. Kukajte ich, traja najrýchlejší.....môj favorit prvý!!


Poďme ale k mojej veselej ceste.....hneď od štartu to bola pekná, členitá trasa, začiatok moc blatistý nie je, nocou je to krásne, zasnežené polia, krásne už mäkšie chodníčky, blata pribúda😈 ....cesta ubieha, nohy podšmykujú. Viac x ma pekne vypáckalo, tak pre istotu zvoľním tempo. Nechcem sa dochrámať, rozdrapiť gate, dokaličiť nos....už mi ho raz naprávali po preteku a to už nechcem. Poviem si, buď budeš za  peknú, alebo za sviňu 🐖...princezná vo mne vyhráva...som dáka dáma, nie??


Počas behu sa ku mne postupne pridáva partia chalanov, postupne vytvárame balík 5-6 bežcov,  tempo udávam ja, striedame sa s Martinom....s touto skupinkou bežíme takmer až do cieľa. Oni trasu poznajú, tak mi to aj vyhovuje, lebo informujú čo nás ešte po ceste čaká a neminie 😏

Postupne nám ubiehajú km, na každej občerstvovačke  sa snažím poriadne najesť, nepohŕdam ani polievkou, strapačkami, dokonca aj lievance boli....mne chutí všetko. Žalúdok funguje ako má. Bojím sa, aby som nemala 💩💩💩ako vo februári. Našťastie nič také sa neudialo. Sračky boli, ale v podobe blata ....ako to krásne nazval Braňo Zigo. 

V Čerčanoch sa ocitám 2x, nepamätám si, či som sa čipla....tak sa radšej na radu kamoša bežca vrátim asi 1a pol km, vraj by som si dobabrala pretek, že by bolo DNF....čo už narobíš, keď si trdlo makové. Ozaj a boli aj makové frgále, práve na tomto mieste, hneď som chmatla 2 kusy.....😋😋

foto: Ľaľa: Stádo vede vôl, ma teraz napadlo 😂😂😂

Postupujeme šmatlavo ďalej, mne to občas pripomína mladú kozu....jedna noha vystrelí dopredu, druhú šmykne vzad....členky majú bahnové kúpele, vyzvŕta mi ich v rytme samby, som zvedavá akými farbami budú hrať zajtra. Prekvapivo ma nič nebolí, tak stále cupoceme v blatku, mlákach, lúčkach a olafovsky hore dole, hore dole....

Kochám sa výhľadmi, prechádzame krásnymi zrúcaninami hradu, Vlčí rokle, spomínam si aj na Žampach, Pepř....Od Pepřu to bolo už iba 30km, ale krutých veruže.  Asi tu niekde bol dlhší vlnitý úsek popri rieke Sázave, doteraz nechápem ako sme to ustáli všetci a ani jedného nešmyklo do vody. Bol by to super behateľný chodník, ale mne nohy zviazalo už po tom treťom páde a nemala som  chuť na otužovanie.....tomu som prispôsobila aj dľžku kroku. Popravde, išla som ako posratá....to aj natiahneš krok, pokúsiš sa o beh ale hneď nohy leteli od seba. Takže pekne opatrtno, aby bolo bez pádu. Aj tak už bolo špiny na mne dosť.

Čaká nás stúpanie na rozhľadňu Závisť, viditeľnosť takmer nulová, ale ten pocit hore jupíííí,  luxusne mrazivý, klepe mi zubami, mrznú mi ruky......istím sa radšej rukami, nech sa nezgúľam dolu. Tu aj keby ma treslo, ďaleko nezletím bo to úzke a samá zákruta. Kotrmelcovala by som až dole. Páči sa mi tu, vidíš trt makový, ale ty sa tešíš. 



Vraj tu kdesi mala byť ďalšia občerstvovačka, ja to zistím až po 2 dňoch 😁😁, chalani síce hovorili čosi o kántry zábave v krčme, ale mne to v tej zime odfučalo raz dva z hlavy. Olaf, mne ani nechýbala, keď  nič nečakáš, aspoň nie si sklamaný...😂😙 Ale v kopci ma poriadne scuclo, to som pustila pred seba April Jelinek a pár chalanov, lebo som akosi nevedela vykutrať čosi pod zub. Nakoniec sa mi podarilo aspoň tyčinku vytiahnuť. Hneď som obžila a šlapala zase v rytme ďalej za nimi. Aj tak mi akosi ušli. Ale iba po občerstvovačku....:)))



Posledná krčmička nás vítala bohatou nádielkou teplého jedla, mne zachutila polievočka, posedeli sme v teplúčku, ponadájali sa čajom, kofolou a bolo treba vyraziť. Skupinka sa zmenšila na 3kusy, ale po krátkej chvíľke nám zmizol z dohľadu Martin Bednařík, aj som naňho výskala, obzerala sa za svetlom čelovky ale kluk jeden nikde.....v cieli mi prezradil, že už toľko síl nemal, aby držal naše tempo. To si určite robil srandu, lebo tu sa už o nejakom tempe nedalo hovoriť 😁Ale to mu  aj tak neverím, lebo celú trasu šlapal ako švajčiarske hodinky. Do cieľa som dobehla spoločne s ďalším parťákom Mirkom. Celkový čas 24:53:11, celkove 59. miesto , 10. miesto ženy, mne to vyšlo na 133 km/5000 v.m.. Výškové metre akosi divne napočítalo, ale co je psáno, to je dááno!👆




Foto: trošku blatisté, miestami mokré úseky


Foto: partia chalanov s ktorými som bežala väčšinu trasy, ďakujem im za príjemnú spoločnosť....

V cieli ma čakali moji najzlatší ochráncovia Vanduška a viťaz Pražskej 100 12/2022 Matej Oravec, vytvorili mi to najlepšie zázemie aké kto môže mať. Rýchla sprcha, odbahnenie, učlovečenie.....

No a ešte prezradím, že Vanduš bežala polovičnú trasu ktorú zvládla geniálne, skončila ako 5.žena. Teším sa z toho a ešte raz jej gratulujem! O nej ešte bude tento ultra svet veľa počuť.... 👋👋

Krátko po mne ešte dobehli moji noví bežeckí kamoši a tešili sme sa, že sme to spoločne zvládli. Chalani išli perfektne, teším sa, že sa zas niekedy stretneme na spoločnom behu 🙏✌

Až teraz zisťujem, že počas behu som nemala žiadnu krízu, dokonca som nespievala ako u mňa býva zvykom, nenadávala som, občas som pustila plyny, to mi dúfam chalani prepáčia, ale aj ja som kadečo počula💨💨...no a to ma osmelilo 😉😁 bol to taký, až nezvyčajne slušný beh!

Ja som si musela ešte rýchlo prehryznúť, hladná som bola ako vlk. Vystískali sme sa s Olafom, dostala som na krk medailu za 10.miesto, skončila som v TOP 10.....najlepšie, ako som mohla na sklonku roka skončiť! Vďaka za to! 

Ponáhľame sa domov do teplých perín, mňa zajtra čaká Praha s jej Vianočnými trhmi. A na to sa mimoriadne teším. Do Prahy pricestuje moja dcéra s priateľom a chceme ju prebádať krížom krážom. A o tom by som tu mohla napísať ďalší román......

Je to super spojiť P100 s  Vianočnými trhmi, dopunčujete sa dosýta, trdelníky rozvoniavajú na každom rohu a stánky sa ohýbajú pod dobrotami domácich kuchármajstrov. Ešte sa sem takto vrátim, sľubujem....aj preto, že túto poslednú 100 som tak trochu odflákla. Mojím cieľom bolo iba si dobre a dlho zabehať. Iné ambície som nemala. Aj síl bolo, aj chuti bolo, ale povedala som si, šetri sa ty Marka, nech vládzeš aj po Prahe ďalšie dni chodiť. 


Ďakujem Olafovi a jeho tímu za perfektne odvedenú prácu v príprave, priebehu P100, dokonalé značenie trasy, nebolo treba ani hodinky sledovať a to ja som dosť dobrý moták. Všade boli skvelí ľudia na občerstvovačkách, splnili nám všetko, čo nám na očiach videli.....načapovali, obslúžili, ponúkali všelijakými dobrotami ....patrí im veľká vďaka.

Ďakujem manželom Oravcovcom, že mi ponúkli strechu nad hlavou, varili úžasné jedlá a starali sa o mňa, že som sa cítila ako v bavlnke.

Ďakujem @slovakultratrail za možnosť reprezentácie 

Ďakujem @adamsport.eu za pomoc a podporu

Ďakujem @buff_pl  a @livemorenow za podporu

Vám všetkým čo ste mi držali palce, ďakujem a želám Krásne Vianoce 💝


Komentáre

  1. heh najskor som myslel, ze si sa tam isla prestravovat, potom som upravil nazor na vyvalat do hneda a nakoniec ozaj prestravovat :) klobuk dole Majus, blato to nemusim, som to s tebou prezival v teple domova :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu